sobota, 1 lutego 2014

Olejki. Moja pielęgnacja ciała olejkami suchymi.


Olejki suche wprowadziłam jako uzupełnienie mojej pielęgnacji ciała w ciąży. Przedtem używałam tylko tradycyjnych olejków, zwykle po prysznicu i raz dziennie, albo rzadziej - w zależności jaka była moja kondycja skóry, czy miałam czas, siłę i ochotę. Natomiast w profilaktyce rozstępów w ciąży postanowiłam wprowadzić olejki suche, jako uzupełnienie kuracji olejami tradycyjnymi (o których za parę dni). Tak mi się spodobały, że zostaną u mnie na stałe. No, przynajmniej jeden z nich.

Dlaczego suche?

Dlatego, że stosuje się je na suchą skórę i wchłaniają się dużo szybciej niż tradycyjne olejki, a także nie pozostawiają bardzo tłustego filmu. Ich stosowanie w ciągu dnia bardzo mi odpowiada, bo po aplikacji mogę się szybko ubrać. Niemal do końca ciąży (macierzyński zaplanowany na 3 tygodnie przed terminem rozwiązania) będę pracować, nie mam więc możliwości wysmarować się dwa razy dziennie tradycyjnymi olejkami, a potem leżeć i pachnieć. ;) Oleje suche mają lżejszą konsystencję, wchłaniają się w ok. 5 minut i nie tłuszczą ubrania.

Jakie zalety?

Lekkie, szybko się wchłaniają, nie pozostawiają tłustej skóry, nie brudzą ubrania. Uniwersalne - do ciała, twarzy, włosów, paznokci. Bardzo wydajne. 

A wady?

Dla mnie jedna - cena. Są droższe niż tradycyjne olejki. 



Jakich marek obecnie używam?

The Body Shop - Strawberry Beautifying Oil
Cena 9 funtów za 100ml

Nie kupiłam go sama, a dostałam w prezencie. Nigdy w życiu nie poszłabym na opcję zapachową z truskawkami, szczególnie, że w linii jest aż jedenaście zapachów (m.in. kokos, masło kakaowe, słodka cytryna, czy różowy grejpfrut). I dla mnie zapach to jego największa wada. Olejek ma dobre właściwości nawilżające, można go stosować na ciało, twarz i włosy - ja używam tylko do ciała (a konkretnie na brzuch, biodra i piersi). Nie wchłania się tak szybko i nie ma też tak naturalnego składu jak ten, o którym napiszę poniżej. Ale dla osób, które chcą spróbować tańszej opcji nie jest to zły olejek, jeśli traficie na swój zapach. Ja raczej nie będę wracać do tego produktu, ponieważ zakochałam się w innym.

Nuxe - Huile Prodigieuse
Cena ok. 28 funtów za 100ml

Tak, to drogi produkt, nie będę zaprzeczać. Cena jest jednak adekwatna do jego jakości. Jak tylko pojawiają się gdzieś wyprzedaże czy promocje, to warto go kupić na zapas. Ja tak zrobiłam, gdy miałam 30% zniżki w pewnym sklepie i cena po obniżce jest łatwiejsza do zaakceptowania. ;) Szczególnie, że jest to w moim odczuciu produkt doskonały. No może jedynie ponarzekałabym na choć bardzo elegancką i klasyczną, to jednak ciężką i nieporęczną butelkę.  Nauczyłam się nakładać go jedną ręką, podczas gdy czystą trzymam butelkę. Jeśli chodzi o opakowanie, to dużym plusem jest natomiast pompka. 

Co do samego produktu, to znajdziecie w nim 98.1% składników naturalnego pochodzenia (!!!) - mieszankę sześciu olejków naturalnych m.in. ze słodkich migdałów, orzechów makadamia, ogórecznika, czy kameliowy, a także witaminę E. Nie zawiera konserwantów. 

Jest to olejek wielozadaniowy - do twarzy, ciała i włosów. Ja stosuję go do ciała, a resztki, które zostaną mi na dłoniach wmasowuję w końcówki włosów. Na włosach nie obciąża ich, nie tłuści, na ciele dość szybko się wchłania, więc nie muszę długo czekać z ubraniem się rano. Jest to produkt dość wydajny - mała ilość starcza, aby dobrze nawilżyć skórę. Jak w przypadku tego pierwszego olejku stosuję rano na brzuch, piersi i biodra. Wiem, że do rozwiązania mam jeszcze 7 tygodni, ale jak dotąd (odpukać!!!) nie mam rozstępów, a skóra na brzuchu nie swędzi mnie tak bardzo w ciągu dnia, jak swędziała mnie, gdy nie używałam tego olejku. 

Kolejną jego niewątpliwą zaletą jest piękny zapach. Lekko kwiatowy, ciepły, pudrowy - przypomina mi perfumy Flower Kenzo. Dostępna jest też wersja letnia, wieczorowa ze złotymi drobinkami (Huile Prodigieuse Or) - letnia, bo podkreśla opaleniznę, a drobinki mienią się w słońcu, ale są bardzo dyskretne, nadają skórze blasku, a nie taniego efektu brokatu. Wieczorowa, bo można skórze nadać wyjątkowego blasku na specjalne okazje. Zdecydowanie kupię ją, jak tylko zrobi się cieplej i będę miała okazję wystawiać skórę na widok publiczny. ;) 

Powiem szczerze, że jeśli miałabym porównać oba olejki, to porównałabym tak: wiadomo, że i Fiatem dojedziecie gdzie chcecie, ale zawsze bardziej komfortowo jest jechać Mercedesem. ;) Jeśli komuś zależy na naturalnym składzie, to dodatkowo olejek Nuxe pozostawia w tyle ten z The Body Shop. Ale rozumiem, że cena może być dla wielu zaporowa. Ja potrafię zrezygnować z wielu  kosmetyków kolorowych (makijaż robię podstawowy i niemal ciągle taki sam), czy myć się Białym Jeleniem (bo lubię, a nie bo oszczędzam, ha, ha!), a na tego typu produktach po prostu nie oszczędzać.

Tak go polubiłam, że nie mogę się doczekać okazji do kupienia i wypróbowania wersji rozświetlającej. 

Jestem ciekawa, czy Wy używacie suchych olejków i jakie polecacie, a może znacie jakiś z tych dwóch, a jeśli tak, to jaką macie opinię na ich temat? 
--
Pozdrawiam i do następnego razu! :)

Karolina

10 komentarzy:

  1. nie znam się z tego typu olejkami, nigdy jeszcze nie miałam okazji ;) ale jeśli chodzi o kupowanie droższych kosmetyków, myślę podobnie jak Ty. Wolę zainwestować w coś dobrej jakości (jeśli wiem, że mi się sprawdza i używam z przyjemnością), niż kupować "podobne" produkty w niższych cenach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że są tanie i rewelacyjne kosmetyki, ale akurat jeśli chodzi o olejki, to wraz z jakością rośnie cena i te tanie z reguły mają domieszkę parafiny. :( Te drogie za to też miewają, wiec trzeba być czujnym (Bio-Oil, którego fenomenu nie rozumiem).

      Usuń
  2. Ja to w ogole jestem nieobeznana w tematach kosmetykow, nawet nie wiedzialam, ze sa olejki suche :-) W Polsce kupilam sobie olejek Tolpa
    (http://tolpa.pl/olejek-przeciw-rozstepom,p311#!cala-linia) ale i tak po przeczytaniu kilku artykulow na temat ciazowych rozstepow stracilam nadzieje, ze olejek cos pomoze. Jak mam miec rozstepy to podobno beda. Jedyne pocieszenie, ze w kilku miejscach przeczytalam, ze chcac wiedziec jak bedzie z rozstepami nalezy popatrzec na wlasna Mame. A moja w ogole nie miala rozstepow po ciazy, wiec mam cicha nadzieje, ze i mi sie nie pojawia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tołpa mnie absolutnie zachwyca składnikami kosmetyków, choć wiadomo - nie wszystkie przestudiowałam. W przyszłym tygodniu Mami wyśle mi ich krem pod oczy, bo mam ochotę wypróbować.

      Jeśli chodzi o rozstępy, to ja myślę, że genetyka ma wiele wpływu, ale nie zaszkodzi skórze pomagać. Ja się ciągle opieram. Do końca ok. 6 tygodni. Moja ma rozstępy po ciąży, ja mam mało, na biodrach i piersiach z okresu dojrzewania, więc teoretycznie teraz też powinnam mieć. Ale teraz mam kompletnie różną pielęgnację niż 17 lat temu. ;) W każdym razie trzymamkciuki za nas obie. ;) Choć wiadomo - to nie koniec świata.

      Usuń
    2. Dobrze powiedziane, to nie koniec swiata, jak sie zdarza to trudno. Tez trzymam kciuki i ide sie wlasnie smarowac bo skora mnie w tym tygodniu na brzuchu strasznie swedzi - czyli chyba sie rozciaga :-)

      Usuń
  3. ja zaczęłam używać suchych olejków dopiero w tym roku i wybrałam dość zachowawczo (czyt. tanio :)) Eveline Argan Oil do ciała z olejkiem arganowym, makadamia i wit.E, jak na razie podoba mi się formuła i efekt pielęgnacyjny więc chętnie będę testować inne
    szauri

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wlasnie sprawdzilam sklad i niestety mi nie odpowiada. :/ Wole zpalacic wiecej i miec wiecej naturalnych sklandnikow wysoko na liscie, a nie na szarym koncu. :(

      Usuń
  4. Olejek Nuxe to od lat kosmetyk kultowy, jak widać zasłużenie:-) Ja bardzo go lubię, obecnie używam wygranego w konkursie olejku REN z ich kultowej serii Morrocan Otto Rose (mam każdy kosmetyk z tej linii) i jest bardzo dobry, też 98% skład naturalny, ale trzeba lubić zapach róży:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem fanem. :) W jednym z olejkow AA mam roze, ale jeszcze nie probowalam, no i to jest jednak jakas tam skladowa mieszanki.

      Usuń
  5. U mnie rowniez Nuxe od wielu lat; zdecydowanie wyparl wszystkie inne balsamy i olejki. Choc nie zawsze nawilza tak gleboko, jak niektore kremy / balsamy, ale nie zamienie go na zaden inny. Co gorsza - 'zarazilam' nim juz wiekszosc kolezanek i znajomych ;)

    Pozdrawiam Karolino!

    OdpowiedzUsuń